Thursday 21 September 2017

software Realiti Untuk Pelihara Masakan Tradisional India - Bernama

Barisan perserta Myammasamayal sudah bersiap sedia untuk menghidangkan juadah enak fotobernama Oleh Cecilia Jeyanthi Victor

KUALA LUMPUR (Bernama) -- Masakan India memang digemari ramai, sama ada sebagai hidangan harian mahupun pada majlis keraian, dengan aroma kari dan rempah-ratusnya memenuhi udara, semestinya sukar bagi sesiapa sahaja untuk menahan diri daripada menikmati hidangan-hidangan yang amat memikat selera.

Sempena meraikan 'cef-cef' sebenarnya yang 'bertugas' saban hari di rumah, terutamanya kaum ibu, satu software realiti akan diperkenalkan tidak lama lagi. Bintang-bintang bagi program realiti itu terdiri daripada kaum ibu dan anak masing-masing.

Musim 1 software realiti yang dipanggil ?My Amma Samayal? bermaksud ?Ibuku Memasak? akan berlangsung dari 22 Sept-24 Sept di tiga lokasi - Meru di Klang (Selangor), Ipoh (Perak) dan peringkat akhir akan diadakan di Bukit Mertajam, Pulau Pinang dari 13 Okt-15 Okt.

ASAL USUL ILHAM 'MY AMMA SAMAYAL'

Penganjur, Ace area Ventures bersama rakan kongsi rasmi tempat berlangsungnya cabaran itu, Mydin Hypermarket, akan menampilkan lapan pasangan ibu dan anak perempuan atau anak lelaki masing-masing, yang akan menggunakan pelbagai bahan yang disediakan untuk menghasilkan hidangan lazat bagi para hakim.

Pasukan yang menang, untuk Musim 1 akan membawa pulang RM20,000 selain pelbagai hadiah bernilai lebih RM50,000 untuk dimenangi.....

Load disqus comments

0 comments